miercuri, 16 noiembrie 2011

Ce-mi place când ziua începe în alt oraș

Nu vreau să vorbesc despre țări străine, cât despre alte orașe decât Bucureștiul. Indiferent dacă sunt plecată cu serviciul sau în vacanță, indiferent dacă sunt în țară sau în străinătate, trezitul în alt oraș decât Bucureștiul îmi oferă o mare satisfacție. Plecarea în sine aduce cu ea o rupere a monotoniei care se manifestă în tot felul de moduri.

1. Micul dejun
Mâncat fie la hotel (bufet suedez sau a-la-carte), fie prin oraș la vreo cafenea, fie de la o benzinărie, fie de la supermarket este un mic dejun pe care apuc să-l savurez și pe care mi-l amintesc și peste o săptămână.
2. Oamenii de pe stradă
Îi văd, le studiez obiceiurile vestimentare, felul cum se comportă în trafic, în mijloacele de transport în comun, în restaurante, felul cum merg pe bicicletă, cum fac cumpărături, cum beau cafea.
3. Transportul
De la cumpărarea biletului, la făcutul plinului de benzină, la timpul pe care îl petreci în stație, la harta orașului cu punctele de interes cultural, dormitul în mașină în timp ce altcineva conduce, citirea unei hărți în calitate de copilot (și în lipsa GPS-ului)
4. Masa în oraș
Durata, felurile de mâncare, designul restaurantelor, prețurile, servirea.
5. Cumpărăturile
Designul magazinelor, vitrinele, viermuiala de la cabinele de probă, varietatea produselor de pe raft.
6. Bicicletele
Cine merge pe bicicletă, cum merge, ce accesorii are, ce poartă, pe unde merge, în ce stare e bicicleta, ce vârstă are.
7. Muzica
Muzica din mașină (road music), muzica din magazine, restaurante, supermarketuri, locuințe.
8. Cazarea
Hotel, pensiune, la prieteni, la cunoștiințe, la o locuință de serviciu
9. Librăriile
Cărțile, aranjamentul pe raft, albumele de tot felul, romanele polițiste, obiectele decorative, agendele, creioanele colorate, jocurile, filmele, fotoliile comode.

Și cred că ar mai fi multe altele. Toate aceste lucruri banale fac parte și din viața din București. Ar putea să nu prezinte nici un interes aparent. Și totuși le vezi altfel. Numai ideea în sine de a face aceste lucruri în alt loc le face să fie diferite. Să reprezinte o descoperire, un quest. Să le treci prin alte filtre. Să le vezi ca pentru prima dată.
Nu cred că locurile în sine sunt cauza. Nu cred că am fost eu în cele mai interesante orașe astfel încât să am această impresie.
Cred ca explicația este în ideea de NOU. De MISTER. De EXPERIMENTARE. De NECUNOSCUT. Și e bine să faci ceva NOU din când în când. La fel cum e bine să ai și RUTINĂ. Se completează reciproc și îți aduc avantaje de ambele părți. Atât o gamă nouă de posibilități și o schimbare de perspectivă, dar și o stabilitate, un loc sigur în care să te poți întoarce.








 Acest tramvai este real, l-am văzut cu ochii mei aseară și mi se pare o variantă foarte simpatică de a decora orașul de sărbători. Sper să ajungă și în România invenția :)


Vouă de ce vă place să călătoriți?