duminică, 20 noiembrie 2011

Crap la cuptor cu pilaf de quinoa şi turtă dulce

Ieri am gătit un crap foarte bun cu cartofi la cuptor şi un pilaf de quinoa, încercând reţeta  Inei Todoran.
Mi-a ieşit ceva de genul:



  
Ca desert am făcut o turtă dulce într-o formă de copt pe care am cumpărat-o recent cu revista Click! Poftă bună! cu 9,49 lei. Ce mi s-a părut interesant a fost că aceeaşi formă de copt am găsit-o pe net la un preţ triplu.


Reţeta pentru turtă dulce este următoarea (eu am folosit cantităţi la jumate pentru a încăpea în formă)

Ingrediente
1 borcan de miere
2 linguri ulei
150 gr ciocolată
sare
1 linguriţă scorţişoară măcinată
1 linguriţă cuişoare măcinate
4 ouă
200 gr alune neprăjite măcinate
500 gr făină
1 plic praf copt
2 linguri zahăr pudră

Cantităţile sunt aproximative, dacă vi se pare prea multă miere, sau alune sau arome, puteţi să le adaptaţi după gust. Eu nu am avut alune aşa că am folosit seminţe de dovleac şi de floarea soarelui.

Se topeşte mierea cu uleiul la foc mijlociu, amestecând. Se ia vasul de pe foc şi se lasă să se răcorească.
Se topeşte ciocolata într-o crăticioară, la foc mic, adăugând 1 lingură apă pentru a nu se prinde. Ciocolata se înglobează apoi în compoziţia de miere; se adaugă sare, mirodenii şi ouă. Se înglobează apoi cu telul făina amestecată cu praf de copt şi alune. Se întinde aluatul pe o tavă tapetată cu hârtie de copt şi se coace timp de 45 min. Se lasă să se răcorească puţin, se scoate din tavă şi se pudrează cu zahăr.




Numărul revistei Click! Poftă bună! din 16 decembrie o să se vândă cu un cântar de bucătărie pentru cei interesaţi. Bănuiesc că preţul va fi tot cam 10 lei.