luni, 6 iunie 2011

Rezistati tentatiei!

...de a juca, evident!

Poate cel mai dificil este sa-ti dai seama daca cineva te provoaca la un joc, sau chiar iti cere un sfat dezinteresat.

Nu e nimic gresit in a sustine pe cineva in dezvoltarea sa personala, sau intr-o actiune pe care si-a propus-o. Dificil este sa rezisti impulsului de a sari imediat cu sfaturi indiferent de situatie si de a-l considera neajutorat pe cel din fata ta.




NU te grabi sa consideri pe nimeni neajutorat!

De aceea, daca esti nesigur de intentiile celuilalt, poti sa tatonezi terenul, sa vezi ce vrea exact de la tine.

Cu ce pot eu sa te ajut mai precis?

Aceasta este o intrebare de inceput. Ii da persoanei respective sansa de a-si regandi situatia. E o ocazie sa se hotarasca daca iti paseaza tie responsabilitatea rezolvarii problemei sale. Exista cateva variante de raspuns din partea sa:

  • aaa...cu nimic...ziceam si eu asa, ca sunt nemultumit(a) de ....
  • pai uite...ai putea sa faci urmatoarele lucruri....(ca sa-mi rezolvi mie problema)
  • pai uite... ma gandeam ca pentru a-mi rezolva eu singur problema, am nevoie de niste informatii de la tine...

Dintre cele 3, care vi se pare ca este joc si care NU?


Un comentariu:

  1. "aaa cu nimic ziceam si eu asa " si "pai uite ai putea sa faci urmatoarele lucruri" pot fi inceputul unui joc. "ma gandam ca pentru a-mi rezolva eu singur pb am nevoie de niste info de la tine..." nu e inceputul unui joc.

    RăspundețiȘtergere