marți, 17 iulie 2012

Ce-am mai citit

După Jocurile Foamei recunosc că m-am cam lăsat pe tânjeală şi o perioadă nu am mai prea citit.

Acum citesc L'Esecutore de Lars Keppler, un pseudonim pentru cuplul Alexandra Coelho Ahndoril, Alexander Ahndoril, suedezii care au scris şi Sub hipnoză, roman tradus în română de Editura Trei.
L'Esecutore este un roman poliţist, tot cu detectivul Joona Linna, care apare şi în Sub hipnoză. Sunt pe la jumătatea romanului, şi până acum a fost alert, îmbinând intrigile la nivel guvernamental cu urmăriri spectaculoase şi concerte de Ravel...

Mi se pare interesant curentul acesta actual de romane poliţiste ale scriitorilor nordici (în special suedezi), început cu Stieg Larsson şi deja faimoasa trilogie Millennium. Pare a fi o concurenţă acerbă între scriitori, toate editurile promovând cărţile prin comparaţie cu Millennium: Cel mai bun roman poliţist suedez, de la Stieg Larsson încoace... Roman care a depăşit prin copii vândute, succesul Millennium... 
Interesant este că am citit destule dintre aceste romane, şi sunt chiar bine scrise.

Editura Trei are Seria Neagră pe care o puteţi achiziţiona de aici, cu 100 lei şi cuprinde 10 cărţi poliţiste. Dintre ele eu am citit:

Printesa gheturilor, de Camilla Lackberg, 
Ecouri de dincolo de moarte, de Johan Theorin


 În plus, am citit şi Sub hipnoză de Lars Keppler, care însă nu intră în cele 10 cărţi din Seria Neagră. Acesta mi-a plăcut mai mult decât cele 2 romane din seria Neagră.

De la editura Rao puteţi cumpăra cărţi de Jeffery Deaver, unul dintre autorii mei preferaţi. Până acum, cel mai mult mi-a plăcut Omul dispărut, care are în centru un criminal iluzionist. Mi se pare fascinantă această lume a magicienilor şi iluzioniştilor, iar romanul abundă din scene construite pe acest cadru iluzoriu.

Voi ce-aţi mai citit?