joi, 8 decembrie 2011

Merită să bagi bani în dezvoltarea personală?

Mergând marţi la atelierul Hai să ne împăcăm organizat de Incubator 107, s-a deschis o dezbatere legată de relevanţa unor seminarii de dezvoltare personală. 

Argumentul contra era că ce te învaţă un seminar pe tema asta poţi să înveţi şi singur. Că din lucurile care se întâmplă acolo (experienţe, jocuri, discuţii), sigur găseşti chestii care să ţi se potrivească, sau cu care să fii de acord,  sau pe care le ştiai, prin urmare, de ce să dai bani pentru asta? Dacă singur nu ajungi la anumite concluzii, sau nu reuşeşti să-ţi schimbi perspectiva, nu o să te ajute un seminar.

Argumentul meu pro este că un seminar sau atelier de dezvoltare personală nu are ce să-ţi facă rău. Atâta timp cât reuşeşti să asculţi lucrurile de acolo cu o anumită detaşare (fără să crezi că reprezintă reţeta succesului), şi luând din ele doar ce ţi se potriveşte şi îmbogaţindu-ţi viaţa cu măcar o experienţă, eu zic că merită. 

Acum, legat de bani, cât aş da pentru un seminar, aici nu cred că există un răspuns universal valabil. Fiecare acordă banilor o altă importanţă. Eu aş da bani pe aşa ceva şi am dat până acum de 2 ori. A doua oară a fost marţi la atelierul de la Incubator.  

Prima dată s-a numit curs de coaching. Nu regret nici un moment că am făcut-o. Mi-a luat câţiva ani să mă decid dacă se merită să dau acei bani şi cumva... am ajuns la concluzia că vreau să o fac. Când am început cursul am ştiut că preţul nici nu mai contează. Făcusem alegerea bună pentru mine. Nu o recomand şi altora ca fiind o magie care îţi schimbă viaţa. Mie mi se potrivesc aceste cursuri de dezvoltare personală. Sunt într-un moment în care le înţeleg şi mă ajută. Acum 2 ani nu eram.

Dar recomand fiecăruia să fie deschis şi să înveţe din orice experienţă sau discuţie la care participă. Sunt gratis!!! Când le epuizaţi, puteţi să căutaţi şi altceva. Orice ajută atâta timp cât eşti dispus să primeşti ceva nou! Oricum, până la urmă, faptul că participaţi sau nu la un curs e tot alegerea voastră, nu a altcuiva, şi simplul fapt că alegeţi ceva, este un pas pe care voi îl faceţi! 

Şi da, sunteţi singurii răspunzători de tot ce vi se întâmplă. Pentru că aveţi această putere de a decide, de a învăţa, de a alege, de a schimba!



Voi ce părere aveţi despre acest subiect? Merită să daţi bani pentru dezvoltarea personală?