luni, 4 iulie 2011

La mare, la...ploaie...

Când mergem la mare de cele mai multe ori, la întoarcere cineva face sigur o remarcă despre bronz, la modul: Hmmm...nu prea te-ai bronzat..., sau: Mamă ce te-ai înnegrit. Cam în asta se reduce impresia celorlalţi despre vacanţa ta pe litoral. Mai rar să te întrebe cineva: Dar cum te-ai distrat? Probabil că se presupune că dacă ai soare, te distrezi sigur. Ei...şi să vezi dezamagire dacă nu te întorci bronzat.... Mai bine nu zici unde ai fost... Dacă te-a mai şi plouat, toată lumea te bate pe umăr şi te compătimeşte....Off, săracul de tine...cred că ţi-a fost tare greu...

Da...trebuie să recunosc că AM FOST la mare, NU m-am bronzat, şi A PLOUAT mare parte a timpului, DAAAAAAR m-am distrat foarte bine!

Eu nu ştiu alţii ce fac, dar eu n-am stat în cameră să mă deprim că plouă, şi nici nu m-am îmbătat. M-am plimbat în PLOAIE şi nu m-am topit! 

Nu o să stau să vă povestesc TOT ce am făcut, dar am fost într-un loc care mi-a intrat definitiv în suflet! Se numeşte Balcic. Poate că unii dintre voi aţi fost deja, dar pentru cine nu ştie, este în Bulgaria, cam la 60 de km de Vama Veche. Este fosta reşedinţă de vară a Reginei Maria şi actual muzeu în aer liber. 

Partea bună a logisticii este că peste tot se poate plăti in lei româneşti. La vamă costă 25 de lei vignieta pe 1 săptămână, parcarea la Balcic este 10 lei şi 2 bilete de intrare în tot complexul costă 50 de lei. Dacă vreţi să şi mâncaţi, la ieşirea din parc sunt o mulţime de terase, majoritatea cu meniuri şi în româneşte şi cu preţuri accesibile. Două feluri de mâncare pentru 2 persoane costă cam 30 de lei cu tot cu şpagă. Singurul dezavantaj este că trebuie să aveţi bani exacţi, deoarece nu dau rest în lei ci doar în leva.

Parcul este superb şi durează destul să îl vizitezi, aş zice că undeva la 3 ore (sau 4 dacă te prinde ploaia torenţială sub copacii de la malul mării). Există toalete, restaurante şi locuri de cazare în fostele locuinţe anexe palatului de vară. Parcul este considerat Grădină Botanică Universitară şi este îngrijit în permanenţă. Se fac şi degustări gratuite de vinuri pentru doritori. 























Aşa că dacă plouă, luaţi-vă umbrelele şi haideţi la o plimbăreală!